Jumaat, 11 Mei 2012

jgn jdi kwn setan bley x??

salam..

amboi  tjuk entry aku kali,over taw..taw x knp aku tulis cmtuh?meh sini duk bersila dkt2,,nak stat cite dah ni..okey2 sbnrnye mcm ni semnjak 2 menjak 3 menjak ni kan,aku baru sedar la yg aku ni kan seorg yang boros tahap dewa..mmg fail la pgang duit..ade aje yg nak dibeli,bajet kaya la katakan padahal~...(di hati ini hanya tuhan yg tahu)..lagi2 time nak beli makanan.aku ni kdg2 beli ikot nafsu..siott tol nafsu ni slalu aje nk mpgaruhi aku.huh aku mang pantang kalu nmpak makanan sedap2 depan mata,aku rasa dunia ini macam aku yg punya,wahahahahahahahaha(gelak jahat)..

setiap kali kalau aku amik makanan kan,lauk mesti nak byak,,tamak haloba tol,sume aku nak,,mmg tamak ini org,kan2??padahal kan lpas amik bukan habis sume pon,japgi buang camtu jer..eeee teruknye aku ni..membazir btol.da bpe kali kwn aku warning jgn ikut perangai setan ue..tapi aku x taw la knp setan gemuk agaknye yg selalu duk ikut2 aku,time mkn jek nak wat tamak..ishhhh knp ngn aku nih?ahhhhhh rase cm bodoh giler ikut prangai setan nih..aku xnak jadi kawan setan..huhu tolonggggg...
mknan ini ditaje oleh google crome..zzz
huhu,baiklah mulai hari ini aku akan berpegang kepada prinsip ini makan utk hidup bukan hidup untuk makan dan juga prinsip ini,modesty is the best policy..eh agak2 ade kna mgena x??lantakla yg pntg bersedarhana itu perlu mcm lec ob aku ckp,islam pon mggalakkn spy besederhana dlm semua perkara..jadi sila amalkn prinsip ini ye suriatie asmida,simple itu nice,jgn membazir,jgn ikut perangai setan,ok?

huh sesekali diri ini perlu diberi nasihat kerana sbg manusia kita selalu leka dan lalai dibawa arus pemodenan yg kian pesat melanda sanubari ini..walawehhh ayat aku ni da mcm sasterawan negara dah..sila jgn layan ayat di atas..rosak2..aishh...so,nasihat aku utk aku dan kwn2 semua,walau kite banyak duit,selalulah amalkn sikap bsdrhana dlm hidup kita..jgn membazir,mambazir amaln syaitan dan kita dah tntu xnak ikut syaitan kn bile mati nanti,,so kepada diriku sendiri jauhilah sifat tamak haloba.belajarlah bsdrhana,baru tuhan syg..x gitu?salam...

maafknlah aku ya allah 
 ya allah jauhilah aku dari sikap membazir dan tamak haloba..aminnnn..,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

dah skodeng tue jgn lupe komen taw2;p